dinsdag 12 oktober 2010

CultureleWoensdag 06.10.2010 // Amsterdam

Vandaag staat op het programma Beeldhalwerk, Nieuwe kerk op de Dam en het stedelijke museum.

BEELDHALWERK:






1. Wat is het tentoonstellingsconcept van Beeldhalwerk? en hoe ervaar he dat?
Het tema is denk ik mens, techniek en leven, de beelden zijn heel bewegelijk en van afval/restproducten gemaakt. Ik vind het werk heel krap opgezet het is heel erg alsof ze willen dat je alle beelden van heel dichtbij moet bekijken. Het geeft mij een soort van chaos gevoel al die beelden zo dicht op elkaar geplaatst.
2. Zou jij het zelf ook zo doen?
ik zou de beelden niet zo dicht op elkaar zetten, of minder in deze ruimte plaatsen.


NIEUWE KERK OP DE DAM:



1. Hoe ervaar je ruimtelijkheid van het werk van krijn Koning?
Het is een heel modern kunstwerk met strakke vormen en vele kleuren! het werkt heel spannend en je wil naar beneden toe.
2. Hoe ervaar je nu de kerk, nu je op 5 meter hoogte kunt lopen?
De ruimte kijkt in een keer veel minder hoog en imposant. het verkleind de ruimte, je gaat veel meer letten op de details op het plafond en de muren, ook kun je het glas in lood veel beter bekijken.
3. Hoe ervaar je de kerk erna als je weer beneden staat?
De ruimte is in een keer heel dicht! je krijgt echt heel erg veel kerk gevoel. de kerk is weer heel imposant als je naar boven kijkt! maar minder ruimtelijk.


STEDELIJKE MUSEUM  


 1. Hoe verhoud de nieuwe ingang zich met het oude stedelijke museum?
de nieuwe ingang is een soort van lijst en doorkijk vlak naar het oude museum. ook zijn er gekleurde vlakken geplaatst in de hoeken die terug komen op het glas. het is een soort van lijn in het museum wat doorgetrokken wordt van oud naar nieuw.
2.Geeft het een extra stimulans om naar binnen te gaan?
ik vind van wel je kunt heel goed naar binnen kijken, ook zie je als je voor de ingang staat de grote trap naar boven en dat geeft je een klein kijkje in de ruimte die hier boven te zien is op de foto.
3.Geeft het extra gewicht aan de collectie?
Ik weet echt niet wat ik hier over moet zeggen, sorry!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten